פרדוקס
בפרסום סקר שמצאתי באחד מעיתוני הצהריים התגלה לי נתון כי "מנהלי החברות הגדולות במשק טוענות כי מצב המשק טוב ואפילו סביר" האמת שחיפשתי בתוככי הסקר את מי שאלו או מי היו אלה שענו לסקר וכשתוצאה מכך הם רואים את האור החיובי במשק הישראלי ולא הצלחתי למצוא שם בעלי עסקים, קטנים, בינוניים וגדולים.
את מי שכן מצאתי שם העונים לשאלות הסקר הם המנהלים הבכירים של החברות הגדולות, הציבוריות, המרויחות וכ"ד אשר כבר תכננו את רכישת הנכס ה-20 שלהם או ההשקעות שלהם כתוצאה מהשכר אותו הם מקבלים שכר המלווה בבונוסים כאלה ואחרים ומעניקים ואופציות שונות. הסקר ידע לציין כי תשובות אלה של מנהלים הם הפוכות למה שהציבור הרחב חושב.
כמי שנותן ייעוץ עסקי לחברות (בכול סדר גודל) אני רק מבין עד כמה הפער בין עני לעשיר בין עסק קטן לעסק ציבורי הוא גדול וענק, עד כמה אלה המחזיקים את המשק בכמות העובדים הגדולה ביותר וכמות העסקים הגבוהה ביותר לא נספרים ע"י ראשי המשק ואלה המשתתפים בועידת העסקים המתקיימת עכשיו בחדרי הנשפים של אחד ממלונות העיר הגדולה.
כ יועץ עסקי אני שומע את ראשי הכלכלה שר הכלכלה ושר האוצר המרביצים תורה איך להיטיב עם המגזר העסקי או את שר האוצר המצהיר כי מעמד הבינים הוא המעמד שצריך להתיחס אליו, אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד, הרבה יותר נעים להסתובב במסדרונות החברות הגדולות בארץ ובעולם מאשר לבוא לביקור אצל עסק המעסיק 20 עובדים והוא חלק אינטגרלי מהמשק וכוח הייצור והעבודה של המשק הישראלי.
כ יועץ שיווק הממציא את עצמו כול יום מחדש בעבור עמיתיו אותם הוא משרת אני מכיר את המלחמה היום יומית להישרדות העסקית, הישרדות אשר קשה שבעתיים כאשר הנטל לא שווה ואף הפוך מזה, כאשר אין שיוויון הזדמנויות בין עסקים קטנים לחברות ענק, לא במיסוי, לא ביחס, לא בהתנהלות ולא בכלום! הדיבורים אותם משמיעים אותם אלה אשר אמורים לדאוג לשיוויון מכוונים אומנם לעסקים הקטנים והבינוניים אבל מילים כמו חול ואין מה ........
המשק הישראלי בחציו התחתון עומד בפני מציאות מאד קשה.
לנהל היום עסק קטן ובינוני חייבים לנהל לפי אותה רמת ניהול בו מתנהל עסק גדול ומשפיע
הניהול הוא אותו ניהול ואם לא בניהול כזה הרי אין סיבה שעסק לא יפול או יתרסק
לצערי הרבה מאד עסקים קטנים בינוניים וגדולים מתנהלים בשיטת ה"שכונה" ולא תוך כדי חשיבה רצינית אחרעית נטולת אמוציות ועקבות.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון